Pakisaamissaaga – Itaalia eri

Kui olete olnud minu kauaaegsed lugejad, siis teate, et Prantsusmaal oli mul igasuguseid probleeme, et pakke kätte saada. See oli tõesti keeruline ja pani mu prantsuse keele päris tugevasti proovile. Kuna Itaalia ja Prantsusmaa kuuluvad mõlemad Vahemeremaade kategooriasse, ei oodanud ma palju enamat Itaalia postiteeninduselt. Aga kui ma küsisin teistelt korteris, et kuidas on siin pakke kätte saada, oli alati sama vastus: Lihtne! Pakk tuuakse sulle koju kätte, ükskõik, kes võib selle vastu võtta ja ongi kõik!

Oh, milline õnn ja rõõm mind sel hetkel valdas, nii et kui Sten, Annabel ja Keidu mulle avaldasid, et saatsid midagi minu poole teele, ei olnud ma üldse mures, peaaegu alati on meil ju keegi kodus. Kahjuks aga see nädal, mil pakk Sitsiiliasse jõudis, hakkasid meil kõigil itaalia keele kursused, mis meid kodust eemale viisid 4 tunniks igal hommikul, lisaks pärastlõunati vabatahtliku töö ei saanud tegemata olla, nii et pikk aeg oli päevast meil kõigil vaja kodust eemal olla. Väga halb kombinatsioon paki saamiseks ja Murphy seadus tõestas end järjekordselt.

Mulle helistati siis, kui olin kontoris ning nägin sõnumit alles hiljem, et kuller oli käinud. Ma ise ei julgenud tagasi helistada, sest kuigi ma käin A2 tasemel itaalia keeles, siis ma olen meeletult halb kuulaja, eriti kui mul pole inimest ees, kelle näoilmeid ja žeste jälgida. Aga kahjuks pidin siiski selle tee ette võtma, kuna mulle helistati siiski hiljem tagasi. Vestlus käis umbes järgnevalt:

Postitöötaja: “Tere, me üritasime teile pakki enne tuua”

Mina: “Jah, ma ei olnud kodus kahjuks”

Postitöötaja: “Okei… *itaaliakeelne mula* eesnimi ja perekonnanimi… *itaaliakeelne mula*”

Mina: “Vabandust, ma pole itaallane, rääkige palun aeglasemalt”

Postitöötaja: “Pole itaallane? *veel itaaliakeelset mula sama kiirelt*”

Mina, vaikselt juba nööri kaela panemas, sest ei saa mitte midagi aru: “…”

Postitöötaja: “Halloo? Halloo?”

Ja nii ta jätkus umbes 10 minutit, kuni ma sain aru, et nad arvasid, et vale aadress on pakile märgitud, kuna meie uksekellal on teine nimi. Sain siis neile öeldud, mis uksekella vajutada ja palusin, et nad tuleksid järgmine päev pärast mu itaalia keele loengut. Vastus: “Jaa, homme helistame!” Oeh, tahtsin juba guugeldada, kus oleks lähim kask, et sooritada väike “Tõe ja õiguse” Juss.

Järgmisel päeval olin terve päeva pinges, sest teadsin, et järgmine kemplemine itaalia keeles ootab mind ees. Muidugi eriti ebasobival ajal: olin itaalia keeles, kui järjekordne kõne. Oehhhhh… Nii palju sain hakkama, et leppisin kokku, et jooksen koju ja siis helistan tagasi, et see pagana pakk kätte saada. Mul olid närvid juba nii krussis, et tahtsin oma telefoni vaikselt vetsupotti poetada, et keegi mind enam tülitada ei saaks. Kui tagasi helistasin kodust, siis öeldi itaallaslikult, et 10 minutit ja kohal. 10 minutit võrdus 50 minutit. Ma ei suuda ikka harjuda sellega, et kõik pikeneb rahulikult vähemalt kahekordseks ja see on veel kiirelt tehtud…

Peale kõike seda stressi tundsin küll, et itaalia keel ja Itaalia loogika jääb mulle igaveseks hoomamatuks. Paki sisu aga suutis mu meele jälle rõõmsaks teha, nii et kõik läks asja ette! Pakis oli hunnik šokolaadi ja Kalevi komme, kirjad kõigilt kolmelt, sokid, vahvlid Amsterdamist ja pakisupid nii Annabelilt kui ka Keidult (nad ei olnud oma pakkide sisu varem arutanud, nii et naljakas kokkusattumus), et mul ikka mustadeks päevadeks oleks midagi süüa. Hirmus armas oli ja sellise nunnuduse nimel elaks kõik selle uuesti läbi, aitäh!

Alati on nii tore teada, et kodus on tagala olemas, kes ikka muretsevad minu heaolu pärast ja on valmis mulle midagi nii südantsoojendavat saatma. Kommid on juba ammu hävitatud, sest kõik, kes on kunagi Eestiga kuidagi kokku sattunud, armastavad Kalevit ning ma olen ikka lahke jagama. Lemmikšokolaadid hoidsin siiski endale, sest ega ma siis loll ole, et endale vaid näpud jäävad!

Aitäh, sõberid!

Leave a Reply

