Sono a Palermo!

Nagu paljud teavad, siis veedan 2017. aasta Palermos, Sitsiilias. Ametinimetuseks on mul vabatahtlik, aga ma päris täpselt veel ei tea, mida see endas hõlmama hakkab.

Kuidas ma siia sattusin? Eelmise aasta märtsis tekkis minul kriis: ülikool hakkas lõppema ja mul ei olnud aimugi, mida edasi teha oma eluga. Ma küll kandideerisin Lundi ülikooli lingvistika ja prantsuse keele alale, aga oh seda õnne ja rõõmu, ma konkureerisin vaid iseendaga ning isegi imelise minu jaoks ei avatud seda eriala, nii et kui ma sinna ei saanud, ei soovinud ma ka mujale kandideerida. Mott oli maas, tulevik tume, meel tusane.

Merili ei lasknud mul aga niimoodi kassiahastuses olla ja hakkas mulle muid võimalusi välja pakkuma: workaway, lapsehoidjaks kuskile, vabatahtlikkus… Vabatahtlikkus haaras tähelepanu ja nii hakkasingi endale projekte ja saatvat organisatsiooni otsima. Saatsin motivatsioonikirju kõikjale ja tükk aega oli vaikus, mis ei aidanud just meeleolule kaasa. Ja siis äkki sain lausa kaks meili Prantsusmaa projektidelt, et kokku leppida Skype intervjuu. Üks neist projektidest oli internaatkoolis, kus oleksin õpetanud inglise keelt ja mingeid kooliväliseid tegevusi korraldanud, teist projekti ma ei mäleta, aga see pole ka tähtis, sest sinna mind ei valitudki. Internaatkooli projekti mind valiti kohe pärast intervjuud ja ütlesin ka jah, sest see tundus hea mõttena hoida endal tagavaraplaani, kuigi tegelikult oli Palermo projekt mulle palju rohkem meeltmööda.

Päev pärast jah-sõna andmist Prantsusmaa projektile sain kirja Palermost, et ka intervjuu kokku leppida. Arvasin, et paha see ei tee, isegi kui ei valita, saan Prantsusmaale. Intervjuu oli hästi tore ja itaallased kuidagi hakkasid kohe mulle meeldima oma sõbralikkuse ja siirusega, nii et hakkasin siiski lootma, et saan hoopis Sitsiiliat avastama minna. Ja nii ka läks, sain juba järgmine hommik kirja, et mind ka oodatakse Palermos. Oeh, dilemma, mida küll teha. Ütlesin siiski ka neile jah-sõna, sest kumbki projekt polnud veel rahastust taha saanud, nii et ei olnud kumbki raudpoltkindel.

Kuni juulikuuni tiksusin ja ootasin. Tegin tööd ja mõtlesin, et kas üldse midagi tuleb sellest vabatahtlikkusest välja, aga plaan B-ks oli siis edasi töötada ja vaadata, mis sellest tuleb. Ja siis tuli uudis, et mõlemad projektid rahastatud! Väga halb, aga murdsin lõpuks prantslastel südame, sest siiski Sitsiilia tõmbas enam oma intrigeeriva tundmatusega.

Ja nii oligi 2017.aasta mulle ette planeeritud. Kodust lahkumine oli seekord keerulisem, kui Erasmusele minna, sest tundsin, et on palju rohkem, mida ja keda maha jätta…

Aga siin ma olen! Pärast 14-tunnist reisi, mille sisse mahtus 3 lendu (Tallinn-Amsterdam-Rooma-Palermo) ja bussisõit, jõudsin oma elukohta. Elan väga suures korteris, mille tubasid ei ole ma ikka suutnud kokku lugeda, sest siin nii palju vabatahtlikke eri maadelt: Läti, Prantsusmaa, Hispaania, Türgi ja ka Itaalia. Siin on päris jahe, nii väljas kui ka sees, sest ei usuta väga kütmisesse. Sattusin natuke halval ajal siia, sest täna on punane püha ehk kõik on kinni ja ma ei saa endale süüa osta. Homme aga saab juba turule mindud ja saan hakata inimeseks. Näljas ka pole, sest teised vabatahtlikud andsin näljasele ka süüa, nii et nad juba meeldivad mulle!

Hetkel tundub aasta väga pikk aeg, sest ma pole veel oma tööd alustanud, aga loodan, et peagi hakkab ta lendama, sest palju on teha ja näha. Kindlasti kavatsen reisida ja ka mandri-Itaaliat avastada, aga seda kindlasti soojemal ajal, kus ma ei tunne, et välja minnes saan kui rentslirotiks, kes pidevalt läbimärg ja karv turris.

A presto!

img_0887
Vaade mu aknast – selle mäe otsa ma veel ronin!
Leave a Reply

