Merili est arrivée à Besançon

Teine külaline saabus Prantsusmaale: Merili! Ta tuli Besanconi 19.04 ja lahkus Pariisist 26.04.

Merili tuli selles mõttes halval ajal, et mul oli ees neli päeva eksameid/eksamiteks õppimisi, nii et ma ei saanud temaga kogu aeg koos olla. Merili oli selleks aga ette valmistunud ja võtnud kaasa klassikalist hinnalist lektüüri: “Poisi järele hull”. Merilil oli väga vaja puhata, nii et seda me ka tegime. Võtsime viimast kaunitest päikselistest päevadest parkides hängides ja niisama ula peal olles. Kaasa tõi ta mulle Eestist mu Emme tehtud leiba, sest see on ainus leib, mida ma tegelikkuses igatsen, juustuvorsti (seletada juustuvorsti alust – lastevorsti – teistele oli keeruline) ja hunniku šokolaadi, mida ma lahkelt kõigile jagan.

Esimene päev tervitas meid Carnaval’iga. See on püha, mida meie nimetame vastlapäevaks ja Prantsusmaa armastab tegelikku tähistamist edasi lükata, nii et siin me olime, aprillis, vastlapäeva tähistamas. Carnaval oli üks suur pidu kesklinnas, kus oli äge paraad ja väga palju paberitükke lennutati õhku. Sellest kasvas loomulikult sõda, sest seda ju 20+-aastased teevadki. Leidsin neid tükke veel mitu tundi hiljemgi oma aluspükstest, nagu oleks paberitükkide rannas käinud!

IMG_5048 IMG_5046

20150419_160921
Mina kui ohver

Pärast käisime jalutamas Jule, Luisi ja Maurizioga. Istusime pargis ja maiustasime Eesti snäkkidega.

20150419_192254

Esmaspäeval olime niisama Besanconis, kuna mul oli loenguid ja õhtul käisime väljas kõikidega, kuna oli Georgia viimane õhtu. Merili mekutas virsikuõlut, mida isegi mina joon, sest see maitseb nagu siider humalaga. Et seda õhtut heaga meenutada, näppasime klaasi baarist. Karma aga karistas: klaas läks Merili koduteel katki.

Teisipäeval ootas mind eksam, Merili sel ajal istus pargis. Pärast üritasime minna laevasõidule, aga nad olid selleks ajaks juba sulgenud, nii et vantsisime Citadelle’i poole. Nähes aga, et pilet maksab 10,60 ja meil on põhimõtteliselt 30 minutit aega kõike näha, siis lahkusime ja jätkasime oma pargis mõnulemist.

IMG_5054
Citadelle’i minek on surm

IMG_5066

20150420_175451
Olge uhked, mu vanemad, ma õpin!

20150421_170733

Lõpuks löödi meid Citadelle’i territooriumilt minema, saatjaks ühe töötaja vali laul ja lill, mis mulle väravates anti.

Kolmapäeval oli Merili isiklik seiklus Šveitsis, kui mina samal ajal õppisin 2 eksamiks neljapäeval ja sooritasin üht eksamit samal päeval. Õhtul saabus Šveitsist vähkpunane Merili – ilmateade oli valetanud ja Šveitsis oli olnud aasta soojeim päev.

Neljapäeval oli minu eksaminädala lõpp! 2 eksamit, aga mitte midagi võimatut. Vähemalt nii ma arvasin, kuni jõudis kätte lingvistika eksam. Eeeehhhhh… Ma surin, ma hävisin, ma naersin maniakaalselt! Palun, palvetage kõigi jumalate poole, et sealt tuleks üks niru 10 punkti!

Eksam ja minu närvid läbi, saime kokku Jamesi (USA) ja Maddiga, kellega käisime lõunat söömas ja lõpuks ka oma kaua oodatud paadisõidul! Kuna oleme kõik kartuliidud, siis enne oli vaja panna 3 kihti päiksekreemi peale. Paadikaptenil oli väga palju nalja sellega. Ühel hetkel ütlesin ma talle “C’est bon” ja ta kohe kiitis mu prantsuse keelt ning küsis, kas ma olen õpetaja. Ma olin korraga meelitatud ja väga segaduses, kahest sõnast ei saa kohe kindlasti teada kellegi keeletaset? Pole tähtis, minu ego sai siiski pai. Paadisõit oli tore ja üks vähestest turistiasjadest, mis ma tegelikult olen Besanconis teinud, see on mulle nii koduks saanud, et ei tunne, et oleks vaja teda veel avastada.

20150423_135220
Fa-bu-lous

20150423_135232 Õhtul käisime kõikide mu sõpradega kampusel väljas ja Merili sai kohata Morganit, kes sai koheselt ta üheks lemmikinimeseks! Mängisime flip-a-cupi ja niisama tegime lollusi. Lahkudes jalutas meile vastu paljas kutt, kes hoidis konservipurki oma Kremli kellade ees ja tahtis seda meile maha müüa. Kahjuks või õnneks olime vaesed tudengid, purk jäi ostmata ja viiner varjatuks.

Reedel ootas meid Pariis!

Leave a Reply

