Firenze 07.03 – 08.03

Nii, ? nädalat olen blogist eemal olnud. Võtke seda kui nüüd minu comebacki! Mul läks vahepeal tuju kirjutada blogisse üle, kuna see kipub jääma ikkagi liiga ühepoolseks vahepeal ja mul oli tunne, et mitte keegi tegelikult ei igatse mind päriselt, vaid on kui Facebooki sõbrad: stalgivad su pilte ja teavad sinust kõike, aga sinuga kunagi ei räägi. Ja mina – kättemaksuhimuline, nagu ma olen – siis otsustasin, et te ei vääri minu maagilisi postitusi!

Nüüd olen aga oma tusast üle saanud. Osaliselt. Ei saa midagi parata, et kogu aeg ei räägita minuga, aga vahetevahel oleks mul ka tore teada saada, mis Eestis toimub. Ma ei taha tagasi tulla ja tunda, nagu ma oleks viimased 6 kuud olnud koomas ja pean kõike tagantjärgi taastama hakkama. Enne ei mõista, mida tähendavad need asjad, mida muidu peaks tähtsusetuks, kui oled eemal, aga raisk, ma tahan teada, kui on uus kohuke või kellegi potitaim on surnud! Ehk see on kontrollifriik minus rääkimas, aga mul on vaja neid asju teada!


Mida ma siis nende kauni ei-tea-mitme nädala jooksul olen suutnud korda saata? Kaht riiki külastada: Itaaliat ja Luksemburgi!

Itaalis käisin Firenzes koos Jule, Jana, Luisi, Maurizio ja Williga. Käisime seal ühe korraldatud reisiga. Et sinna jõuda, pidime veetma 10 tundi bussis. Oeh, kui mugav oli ikka magada! Pidevalt külm ja kõik mu jäsemed surid vähemalt korra ära, kuna ma tegin sellist joogat seal, et leida mugavat asendit uinumiseks. Pärast kõik naersid mu akrobaatika üle, ütlesid, et nad ei teadnud, et saab magada nii, et jalad on õhus ja pea kuskil peidus.

Firenze oli ilus ja armas väike linn, aga tundub, et minu kriteeriumiks linnade laheduses on see, et kas ma tahan seal elada või mitte ning Firenze tulemus oli EI. Liiga turistirohke ja väike. Ma olen kohutava nimemäluga, nii et ma ei mäleta pooli (khm, kõiki) kohanimesid ja ehitisi, mida nägime/külastasime. Jalutasime palju Firenzes ringi ja kulutasime palju raha, Itaalia on hullult kallis! Et restoranis süüa, võetakse sinult raha! Vaestel tudengitel on juba niigi raske, aga Erasmuse tudengitel on veelgi vähem raha, nii et meie varanatuke rööviti. Ühes kohvikus öeldi meile, et kõik joogid on 2 eurot, aga hiljem tuli välja, et kohv piimaga maksis 5 eurot ja tee maksis 6 eurot. Tee! 6 eurot! See on ju põhimõtteliselt lehed kotis, mida kuumas vees leotatakse. Et õigustada nii suure summa maksmist, eemaldasime ühe klaasi kohvikust, sest klaase on alati vaja. Pealegi, tasakaal maailmas! Silm silma vastu, hammas hamba vastu.

IMG_4806 IMG_4826 IMG_4830 IMG_4868 IMG_4866 IMG_4865

IMG_4842
Leidsin sõbra

Meie hotell oli väga kaugel Firenzest, lausa teises linnas, nii et kahjuks pidutsema ei jõudnud Firenzes. Istusime hotellitoas, jõime veini ja mängisime mängu. Õppisin (väga halvasti) ütlema tikutoos saksa keeles.

Leidsime hästi laheda turu ka, kus sai veini juua ja asju maitsta. Seal tahan ma küll elada:

IMG_4873 IMG_4878 IMG_4875 IMG_4879

Teine päev mõtlesime minna sünagoogi, aga jõudsime sinna liiga vara ja ta ei olnud veel lahti, nii et pidime aega surnuks lööma pisut. Tegime seda, mida kõik tavalised 20-midagi inimesed teevad: leidsime mänguväljaku ning ronisime, kiikusime ja mängisime ninjat.

IMG_4896 IMG_4893 IMG_4891

Lõpuks siiski ei läinud sünagoogi, sest see oli liiga kallis ja me polnud ka liialt huvitatud, nii et krokodillipisaraid me ei valanud. Käisime hoopis muuseumis, kus on “Taavet”. Jõllitasime siis seda kaunist meheideaali ning pärast kohtusime Jule sõbrannaga, kellega hängisime turul ja sõime gelatot.

IMG_4902
Milline kaunis mees!
IMG_4848
Pistaatsia ja stracciatella gelato

Viimasel päeval leidsin Pino restorani. See pani Julet küsima, et kas mul on itaalia juuri. Hmm… Arvestades seda, et itaallaste kohta öeldakse tavaliselt, et neil on oliivikarva nahk ja mu vanaisa ütleb, et ma olen kui kartuliidu, siis vast mitte.

IMG_4906

Bussisõit tagasi oli samasugune nagu minnes: väga palju kondiväänamist ja huvitavaid positsioone. Jõudsime Besanconi kell 4 hommikul, nii et pidime jalutama kampusele. Ma veel mõtlesin minna loengusse hommikul, aga voodi oli liiga mugav, nii et veetsin terve päeva sirgelt lamades, oh, kuidas seda oli vaja, 2 ööd lõngakera olla on pisut palju!

Leave a Reply

