Pontarlier

Kuidas kujutavad prantslased ette laupäeva hommikuid? Eks ikka absindi ja likööriga! Nimelt korraldas ESN järgmise reisi Pontarlier’i, kus asub absindimuuseum. Ainus veel, kes on suutnud absindi tootmise seadusest pääseda.

Ja nii me siis kell 10.30 hakkasimegi trimpama. Minu rekord alkoholi tarbimise varasuse kohta on igatahes purustatud. Kahjuks tuli välja, et absint on meeletult rõve. Ta maitseb kui koirohu leotis. Tühja kõhu peale oli ta eriti meeldiv. Kuid liköörid olid maitsvad! Ma ei tea, kas see oli maitse pärast või minus sisalduv promill, aga ostsin kaks pisikest pudelit kaasa.

Absint - jõle!
Absint – jõle!
 jootjad

Jootjad
Õpetatakse, kuidas absinti õigesti juua
Õpetatakse, kuidas absinti õigesti juua

IMG_4321 IMG_4318

Georgiaga (UK) trimpamas
Georgiaga (UK) trimpamas
Väike valik alkoholidest
Väike valik alkoholidest
IMG_4374
Vaarikas ja põldmari

Pärast oli meil vaba aeg, mille kohe alguses sisustasime kebabi söömisega, kuna see on ju ikkagi Prantsusmaa rahvustoit. Jalutasime hiljem mööda Pontarlier’i ja astusime ka sisse ühte maiustustepoodi, kust väljusime makroonidega. Oodake hetk, kuni ma nüüd ila oma klaviatuurilt ära kuivatan. Mina valisin pistaatsia makrooni, mis oli lihtsalt…. ehh, kui saaks vaid praegu kasutada kõiki emojisid, sõnadest jääb puudu! Näkitsesin ta kallal oma 15 minutit. Elu kalleim küpsis, aga seda väärt!

Pilt on udune ootusärevusest
Pilt on udune ootusärevusest
IMG_4346
Väike tükk Iirimaad
IMG_4355
Mu peamine põhjus paksuks minemisele! (Ja juust)

IMG_4334 IMG_4338 IMG_4336 IMG_4331 IMG_4335 IMG_4342 IMG_4339 IMG_4357 IMG_4358

Prantsusmaa ei oska aga üldse lumega hakkama saada: katused olid lund täis ja Luis oleks peaaegu pihta saanud ühe lumehunnikuga, mis alla langes. Mitte kuskil polnud hoiatussilte ega midagi! Mina igatahes kõõritasin taeva poole pidevalt või pigem riskisin auto alla jäämisega, käies autoteel.

Siis oli aeg jälle bussi ronida: ees ootas meid Le Chateau de Joux. Tänu soojale ilmale oli lumi aga sulama hakanud ja tee peal ees oli laviin. Mis siis muud, kui kõik aeti bussist välja, et lumi eest ära koristada. Bussijuht alguses küll kõige pealt käsutas kõik kutid välja, aga ega me siis ka lõbust ilma tahtnud jääda, sooline võrdõiguslikkus käib ikkagi mõlemat pidi! Lume eest ära koristamine läks kiiresti üle lumesõjaks, nii et mõistsime, et sellest ei tule midagi välja ja jalutasime lossini. Seal tehti meile ekskursioon, mis oli päris lahe. Ja oligi aeg tagasi sõita.

IMG_4370 IMG_4368 IMG_4365 IMG_4364

14. veebruari auks oli Morgan paar päeva varem tulnud mõttele teha naistekas: vaatame valentinipäeva kiuste action-filme ja teeme kooki. Mina, Paula (Austria) ja Jule olime kohe nõus ja sinna me suundusime pärast Pontarlier’ reisi. Action filmideni me kahjuks ei jõudnud, aga sõime pelmeene ja tegime šokolaadi-banaanikooki. Mõlemad olid jälle vegan – ma ei tea varsti, kes ma olen niimoodi. Õnneks Morgan pole see tüütu vegan, kes ajaks mulle rohututte ja tofut ninast ja silmist sisse, et näidata, kui hea see mu tervisele on. Tutvustasin neile hoopis oma lemmiksarja “Misfits”, mis oli vast veelgi parem!

Veel üks põhjus minu paksuks minemisele
Veel üks põhjus minu paksuks minemisele
Morgani kaunis Google Translate'i kaunistus
Morgani kaunis Google Translate’i kaunistus

Enamik mu lähedasi sõpru teab, miks mulle 14. veebruar ei meeldi, aga see aasta ma pean ütlema, et mul polnud isegi aega selle peale mõelda ja ma nautisin seda päeva meeletult! Ega muud moodi vist saagi, kui su esimeseks joogiks päeval on liköör, mitte kohv.

Veel toredaid asju: minu tõlkijakarjäär läheb aina põnevamaks. Ma saan tõlkida lõiku raamatust “50 Shades of Grey”! Ma pidin juukseid välja rebima nii lollide lausete tõlkimisel prantsuse keelde. Vähemalt on mu õppejõud ajaga kaasas käiv.

Väike okse kurgus
Väike okse kurgus
Leave a Reply

