Un mois en France

Ma olen nüüd ametlikult kuu aega Prantsusmaal olnud! Ma olen juba täitsa ära harjunud selle eluga siin, ülikoolis on tore käia, kuigi vahel üldse ei viitsi. See nädal suutsin ka Erasmuse stereotüübile vastata ja lasin ühe loengu üle. Oh, mon dieu!

Laupäeval tegime sõpradega kokandusõhtu. Kuna ühikates on köögid väiksed ja seal pole laudu, siis panime kinni ühe kampuse saali, kus siis kogunesime, et süüa teha. Eesti südamele väga meelepäraselt sõime väga palju kartulit: Jana ja Adela (Tšehhi) tegid kartuligalette, Jule tegi empanadasid, Jevgenia (Venemaa) tegi kotlette ja lõpuks oli veel praekartuleidki. Mauricio ja Luis (Venezuela) tahtsid teha mingit kastet avokaadodest, mis oli nagu guacamole. Probleem oli ainult see, et meil ei olnud köögikombaini ja avokaadod olid väga kõvad. Mis muud, kui võtta veinipudel appi ja kasutada seda kui pudrunuia! Minu idee üle naerdi, aga sellel oli tulemus!

Kotletid!
Kotletid!
Tšehhi kartuigalett ja empanadad
Tšehhi kartuligalett ja empanadad
Willi, mina, Jevgenia, Mauricio, Jule, Jana ja Adnela
Willi, mina, Jevgenia, Mauricio, Jule, Jana ja Adela
Mina ja Luis avokaadode ja veinipudelitega mässamas
Mina ja Luis avokaadode ja veinipudelitega mässamas

Pühapäeval käisime uisutamas. Kõik teavad, et uisutamine pole mu lemmikspordiala, sest ma kardan kukkuda ja tänu oma toredale tädipojale on mul igavesti hirm, et ma kukun ja keegi sõidab uiskudega mu sõrmedest üle. Kõige hullem oli see, et Prantsuse lapsed on hullud! Neil pole hirmu ollagi! Ma olin pidevas hirmus, et kas:

a) laps kukub mu ees ja mina tema otsa;

b) laps sõidab mulle otsa ja ma kukun;

c) laps ehmatab mind mööda sõites ja ma kukun

Hirmule vaatamata, oli mul siiski tore. Muusika oli võimalikult disko, nii et sain nautida igihaljaid hitte.

Ja see nädal märgib aega, mil sain kõik oma Erasmuse paberid tehtud ja esitatud! Kolm hurraad minule! Selle nimel sain oma Erasmuse koordinaatoriga kokku, kes on maailma kõige lahedam prantslane üldse! Esimene kord rääkis ta minuga inglise keeles, mis juba mu südant sulatas, aga teine kord rääkis ta minuga prantsuse keeles Berliinist ja Frankfurdist, kui ma talle ütlesin, et ma lähen sinna vaheajal. Ta oli nii armas! Vanemad Prantsuse mehed on nii südantsoojendavad lihtsalt, ma ei tea, mis muutus neis tekib, kui 40. eluaasta möödub, aga see on väga meeldiv.

Sain oma elu komplimendi oma tõlkimisprofessorilt, kes siis, kui ta minu tõlketööd inglise keelde üle luges, küsis minult: “Are you a native speaker?” (“Kas sa räägid inglise keelt emakeelena?”) Sain uhkusega öelda ei, mille peale ta ütles: “Wow.” Kui te arvasite, et ma olen juba niigi egolaksu all, siis vaid oodake, kuni te mind jälle näete: te veel oksendate silmist verd mu enesearmastuse tõttu.

Täna oli mul lingvistika loeng, mille professorit ma kardan kui tuld. Ta räägib hästi vaikselt ja rahulikult nagu mingi külmavereline sarimõrvar, ma ei tea, miks, aga see paneb mul kohe kuse mööda jalga jooksma. Ja siis ta küsis minult midagi täna! Oh seda paanikat, oh seda külma higi! Suutsin oma laused ära öelda ja ta ei vaadanudki mind kui täielikku idiooti. Väike asi, aga mind see rõõmustas!

Muidu mul on veel teine lingvistika professor, kes on hästi muhe (jälle umbes 60-aastane vanamees). Täna loengus ütles ta: “Bah! Bon! Donc!”, mis on prantsuse keele vasted sõnale “noh”. Harva kasutatakse neid kõiki kolme koos, nii et see oli naljakas.

Eile oli Apéro-langues de l’Asie. Seal ma sain teha origamit. Ma ei ole mõeldud sellise peene käsitöö jaoks, minu talupoja käed ja mõistus takerdusid pidevalt paberit voltides, aga suutsin oma pisikesed junnid ka valmis teha.

IMG_4295 IMG_4296

Mon petit grenouille
Mon petit grenouille

One thought on “Un mois en France

  1. Aga kas Sa tuludeklaratsiooni oled e-maksuametis ära täitnud? See on ilmselt asi, millega välismaalastest sõpru üllatada 🙂

Leave a Reply

