Percée du vin jaune

Pühapäeval korraldas ESN väljasõidu Franche-Comté regiooni veinifestivalile Percée du vin jaune. Mis siis ikka, vein mulle meeldib, pühapäeviti on niikuinii kõik kinni, nii et otsustasin ka minna!

Kasvage, pisikesed, varsti saab teist vein!
Kasvage, pisikesed, varsti saab teist vein!

Hommikul tervitas meid kena lumesadu, veini juuakse ju ikka külmas? Kohale jõudes anti meile meie piletid, mis andsid ligipääsu 10 erineva veini degustatsioonile, väike kaelatasku ja veiniklaas, kust trimbata!

Kaunis klaas kaunima kupongiga
Kaunis klaas kaunima kupongiga

Väga stiilne oli käia ringi mööda väikest linna ja lihtsalt purjutada. Vähem stiilsem oli käia kuivkäimlates, mis päeva lõpuks olid kaetud igasuguste kehavedelikega.

Arbre jaune pour le vin jaune
Arbre jaune pour le vin jaune
Juust!
Juust!
Pidulised
Pidulised

Me Morganiga (USA) võtsime kohe kampa ja hakkasime otsima veine. Mingi hetk, pärast umbes kolmandat degustatsiooni, meie ajud ja keeled väsisid prantsuse keeles purssimisest ja me läksime inglise keele peale üle. See teenis meile igasugu erinevaid pilke ja hüüdeid.

Leidsime end ka ühest veinikeldrist, kus pakuti, et oleme sakslased
Leidsime end ka ühest veinikeldrist, kus pakuti, et oleme sakslased

Mingi hetk tulid meie juurde kaks meest:

-Vous etes irlandaises? (Te olete iirlased?)

– Non, américaine et estonienne… Pourquoi le pensez-vous? (Ei, ameeriklanna ja eestlanna. Miks te nii arvate?)

– Mais, vous avez de beaux yeux bleus! (Aga teil on ilusad sinised silmad!)

– …

Nad olid väga toredad, rääkisid regionaalset prantsuse keelt, mis oli nii imelik, et ma poole ajast kahtlesin, kas nad olid ikka prantslased, sest enamik verbe olid infinitiivi vormis. Mis tegi nad aga eriti toredaks, oli see, et nad andsid meile veel pileteid! Hurraa, veel veini!

Veinisiltide näitusel
Veinisiltide näitusel
Veel veinisilte
Veel veinisilte

Mingi hetk tuli otsus, et me peame sööma, et meie veinilähker tänavale ei väljutuks. Ma ostsin mingi kartuli-juustu-vorsti asja, ta oli täitsa okei, soola oleks vaja olnud juurde.

Kartuli-juustu-vorsti asi
Kartuli-juustu-vorsti asi

Ei pea vist mainima, et mina ja Morgan olime kõige rohkem purjus, kui oli aeg tagasi minna. Kuna meil oli veel vene keele kodutööd teha bussis, siis pidime ikka ostma ühe pudeli veini ka reispassiks. Me olime hommikul kohanud ukrainlast, keda me üritasime saada meid aitama, aga ta, raisk, tahtis Prantsusmaal prantsuse keelt rääkida. Nime unustamise tõttu kutsusin ma teda Dimaks, aga Morgan unustas ära ja ristis ta hoopis Dimkaks.

Linna jõudes oli meil friikartulite isu, ilge pissihäda ja veel pool pudelit veini. Mis muud, kui minna suvalisse baari, leida sõbrad sealt, lubada neile, et naased peale söömas käimist, osta endale friikad ja minna hoopis Iiri baari Madygans, kus Morgan töötab. Seal me siis hängisimegi, kuni friikad olid piisavalt alkoholi minust endasse imenud, et mul tuli tagasi kohusetundlikkus ja ma läksin ühikasse, et seal veel juukseid värvida ja kodutöid teha.

Andestage mulle, kõik õppejõud, kui mu kodutööd on tavapärasest vigasemad ja kohutavama käekirjaga – see on alkoholi ja vesiniku aurude mõju!

Vin jaune ei olnud minu lemmik – mulle oli juba ette hoiatatud, et ta maitseb kui äädikas. Nii hull ta õnneks ei olnud, aga peterselli tundsin selles küll. Morgan suutis kõik veinid nimetada suurepäraseks kaaslaseks kalale ja sinepile, eriti orgaanilisele lõhele. Ma kahjuks ei pannud tähele nimesid, aga jõin Cremant’i, mis oli vahuvein, siis tuli ka paar Chardonnay’d vahele ja teised olid juba liiga keerulised selleks hetkeks.

Morgan ütles: “Sunday, fun day!” ja tõepoolest, see oli suurepärane viis veeta päeva!

Mu ainus punane sel päeval
Mu ainus punane sel päeval

Leave a Reply

