La Citadelle

Luis (Venezuela) oli mulle rääkinud, et Besanconis lihtsalt peab külastama Citadelle’i ning nii laupäeva hommikul me suure grupiga sinna otsustasimegi minna. La Citadelle asetseb mäe otsas, nii et sai päris korralikku trenni tagumikule tehtud, kui iga päev sinna minna, siis vist isegi need Erasmuse kilod ei tulekski…

Milleks filter, kui on trellid?
Milleks filter, kui on trellid?
Entusiasm missugune pärast meeletuid treppe
Entusiasm missugune pärast meeletuid treppe
Selline oli ilm päeva alguses
Selline oli ilm päeva alguses
Mäed! Kui soojemaks läheb, kavatsen nende otsa ronida!
Mäed! Kui soojemaks läheb, kavatsen nende otsa ronida!

 

La Citadelle koosneb kolmest muuseumist: Le Musée de la Résistance et de la Déportation, Le Musée Comtois ja Le Muséum et ses espaces animaliers. Kõiki kolme me küll ei jõudnud, aga see-eest kahes tegin ma väga palju pilte, nii et pildipost, hurraa! Tegelikkuses ma ise vihkan pildiposte, nad on nii igavad minu arust, ma küll olen blond, aga ma naudin juturaamatuid rohkem kui pildiraamatuid, nii et ma kirjutan ikka!

Le Musée de la Résistance et la Déportation oli hästi huvitav, aga samas ka hirmutav. Lugeda kõigist nendest õudustest, mida natsid korda saatsid, oli väga jahmatav, kuid veelgi kohutavamad olid pildid kõigist ohvritest.

Näide natside aprillinaljast: "Ma kukkusin, Churchill! Kus sa oled? Kus on sinu sõdurid?"
Näide natside aprillinaljast: “Ma kukkusin, Churchill! Kus sa oled? Kus on sinu sõdurid?”
Saksamaal vist satuks vangi selle pildi eest?
Saksamaal vist satuks vangi selle pildi eest?
"Juut on inimkonna pilge, ta on anti-inimene"
“Juut on inimkonna pilge, ta on anti-inimene”
"Pole põhjust kaotada ebavõrdsust inimeste vahel, hoopis vastupidi, seda tuleb suurendada ja see seaduseks muuta"
“Pole põhjust kaotada ebavõrdsust inimeste vahel, hoopis vastupidi, seda tuleb suurendada ja see seaduseks muuta”

Teine muuseum, mida külastasime, oli Le Muséum et ses espaces animaliers, kus sai loomi näha, nii et põhimõtteliselt oli see loomaaed. Selleks ajaks oli lumesadu, mis algas Citadelle’i sisenedes, tihenenud ja kõikjal oli lund. Kõik eurooplased rõõmustasid, lõuna-ameeriklased olid külmast sinised.

Vaatasin konnaga tõtt
Vaatasin konnaga tõtt
Monika (Poola) ja Jule (Saksamaa) kaladega sõbraks saamas
Monika (Poola) ja Jule (Saksamaa) kaladega sõbraks saamas
Kaks tiigrit!
Kaks tiigrit!
Tiiger!
Tiiger!
Flamingod naudivad ilma
Flamingod naudivad ilma

Tagasi tulime mööda treppe, et oleks ikka õige Citadelle’i kogemus (ja meil pole autot).

Le Doubs
Le Doubs
Allaminekuks suurepärane ilm
Allaminekuks suurepärane ilm
Allakäigutrepp
Allakäigutrepp

Ärge lootkegi, et selliseid pildiposte tihti tuleb – ma olen liiga edev ja laisk, et millestki muust teha pilti, kui iseendast, aga nii enesekeskne ma ka pole, et terveid postitusi enda näole pühendada, selleks on Instagram. Ning mu piltide asetus ei hakka ka paranema, ma ei suuda lihtsalt hoolida sellisest esteetikast. Aga loodan, et nautisite mu pingutusi, mu sõrmed olid kui jääpurikad piltide tegemise tõttu, aga ehk hakkab mulle kunagi ka meeldima läbi kaamerasilma asjade vaatamine. Näete, Besancon on päris ilus, tasub ikka raamatuid enne kaane järgi hinnata, kui sisusse süübida, nii et imetlege minu fotograafioskusi ja siis tulge ka kohale, kui silm lausa puhkas…

Igatahes, kokkuvõtteks oli päris lahe päev, sain isegi kreppi Nutellaga süüa!

 

 

 

Leave a Reply

