Mu süda murdus eelmine nädal

Ja lausa kaks korda, mõlemal korral oli mu südamevalu põhjustajaks Jaapan.

Esimene kord juhtus see siis, kui kohtasin oma jaapani keele õpetajat. Ta küsis minult jaapani keeles, et kas mul on test. Mina vastasin: „Da! Oui! … Hai!“ Mu südamest kukkus tükike, kui adusin, kui palju ma olen kaotanud oma jaapani keele oskusest – see tegi valu.

Teine kord juhtus see siis, kui vaatasin filmi „Tokyo kallim“ PÖFFil. Film räägib 20-aastasest belglannast Amélie’st, kes naaseb Jaapanisse pärast 15 aastat. Seal hakkab ta andma prantsuse keele tunde 20-aastasele jaapanlasele Rinrile. Noored, nagu ikka, armuvad, aga nende armastus ei kesta. Lõputiitrites oli lause „Tout ce que l’on aime, deviendra fiction“. Minu süda pragunes ja kild langes, kui hakkasin mõistma, et mu armastus Jaapani vastu võib olla ühepoolne: isegi, kui ma kunagi lähen ka Jaapanisse ja elan seal, siis Jaapan ei pruugi mind armastada nii, nagu mina teda.

Ma tahaks uskuda, et Jaapan ei ole nii suletud ühiskond, nagu väidetakse, et seal ei ole iga valge vaid turist, vaid ka selgelt välismaalane võib sulanduda ühiskonda ja olla osa sellest. Ehk olen ma liialt unistaja, ehk vaatan maailma läbi roosade prillide, aga eks siis kunagi oma vitsad peksavad – Jaapanisse lähen ma ikka.

Leave a Reply

